ik besloot maar wat zo maar te vertellen want ik begrijp toch niks meer

courtyard

de binnenhof van de kerk St. Michele te Venetië 

Het gaat mij verder niet zo aan waar andere mensen mee bezig zijn, ik heb er slechts vermoedens over en verder wil ik maar liever om mijn bestwil niets met engelen te doen te hoeven hebben want die komen ook niet zomaar, ik heb slechts op mijn God vertrouwd in het geheel der dingen en in mijn bezigheden, dat meer dan 43 jaren lang en ik zal naar het zich laat aanzien dat blijven doen, dat mijn woorden volgens wat ik dacht in hun tegendeel werden omgebogen, ik kan dat zelf niet zo goed begrijpen, ik zou kunnen zeggen geheel in lijn dat ik een wat kinderlijk vertrouwen heb in de wereld, maar in mijn schriftuur heb ik  het daarmee nog ver kunnen brengen en op zich heb ik daar een genoegen in weten te vinden. Het telkens op de dingen terug te willen komen, het is van mij weggegaan terwijl die God en Vader waar ik van sprak zich slechts verzekerd heeft van mijn onvoorwaardelijke trouw,  en verder, wie zal zijn majesteit weerstaan en wie kan hem geheel begrijpen? Geprezen zij de Heer die dit alles zo heeft doen geschieden, geprezen zij zijn naam.

 

Dora Maar

Dora Maar (Photo credit: Wikipedia)

Leave a Reply

