nu de zaken zover zijn gekomen kunnen wij wellicht wat verder gaan

softpyramid

 

In het patroon dat zich ging aftekenen bleek dus een moment te bestaan van tot zichzelf komen en een beslissing nemen, en ik vertrouw op mijn goed gesternte dat dit er een teken van is dat het zo gewaardeerde eigen inzicht weer een herstel vetoont, hoewel het gehele ego nog niet zo is herkend. Dat de struktuur van het beleven van die eigenheid van het persoonlijke concept zowel historisch als maatschappelijk een veranderlijkheid als  een wezenlijke kracht  vertoont, waarbij gedacht moet  worden aan een aanpassing van de persoon aan zijn omstandigheden, dat fenomeen was ons in voldoende mate reeds bekend voordat ik ben begonnen aan de inhoudelijke beleving van hetgeen door menigeen altijd gedacht werd te moeten denken van ‘onze merkwaardige man’. En derhalve heeft Klimes er zijn heil in gezocht afstand te moeten doen van het persoonlijke statuut en zijn heil en kracht te vergaren in de naam die ik hem eerlang ter overweging en ter getrouwheid ingaf en die luidde David, en Clemens meent nu dat dat zijn eigennaam moet zijn, want reeds jaren is hem een aanvaarding van hetgeen slechts aan hem werd verstrekt in een tijdelijk concept van betekenis onthouden gebleven, maar een belevn van de bnaam  van het huisd datbik hem gaf te dienen ddie voldoet ook al niet.  Natuurlijk zou de afgod van de nederlandse bevolking waar dan telkens over wordt gezeurd hetgeen bijzonder hinderlijk is, die sinterklaas uit spanje van jullie, ik weet dat goed, maar als mijn autoriteit in Nederland dat mijn land is in het geding komt treed ik op ook in de zin van het verbond dat ik hier ten huize Bomans 5 mag ondervinden, die sinterzoenzo wil u zeker doen zeggen dat het allemaal onzin en rijmelarij is en dat uiteindelijk  het allemaal weer 5 december is geweest, ja ik ken jullie, maar ik moet eerst nog maar eens bezien of ik de speculaas van 30 april wel wil gedogen, ge zegt, dan komt er vrede, hmm, welke vrede had U op het oog?… Dat gij er aan niemand anders weet vast te houden is gedeeltelijk een antwoord op het konflikt dat deze samenleving mij heeft opgeleverd, en mag het met mijn dikke benen ook wat minder, er is geen reden toe en dat is U verboden, evenwel een toverknecht als staatshoofd acht God ten zeerste ongewenst. U gelieve nu maar niet van de weeromstuit een god te gaan erkennen die dwangmatig naar wetten handelt die U niet  bekend zijn, gelukkig wist de knaap David daar al evenmin veel van, en verder is het een aardige fantasie om zichzelf in kwijt te kunnen en de dingen eens zo weer te geven als wat jullie dan telkens opmerken, dat er dikwijls van gevoelens geen sprake is, maar daar wordt wat merkwaardig in gedacht want wie zou er gevoelens koesteren na zo lange tijd van pijn, die ik in ander verband niet nodig zou hebben gevonden want ik ben in het geheel geen god van smart, gij kent evenwel niet eens mijn naam. Een land dat meent dat  landsbestuur betekent intrigeren en belemmeren en verder de toevlucht nemen tot magiëen, zo’n land kan in mijn ogen niet bestaan, en meent maar niet dat zekere familie met een vliegbiljet van ons af zou zijn.  De goede  God die ik ook ben en dat niet exclusief, die wordt thans geïntervenieerd door de persoon van deze David Clemens die vaststelt, dat hij het probleem wel kent, maar dat ik daaraan geen deel heb, en vraagt of  ik dan in zijn algemeenheid een vaderschap wil verkrijgenvoor dit land, het zijne Nederland, opdat de belofte het land geschied een waarheid en bekrachtiging mag verkrijgen. Van een daarna kan ik in dit verband geen enkel bericht laten merken.

 

Wellicht kunt ge tijdelijk maar het beste bij de gereformeerde kerken te rade gaan, gij allen. Het piëtisme kan zeer heilzaam uitwerken, terwijl doorgaans de leden vandeze gemeenschap een wat gematerialiseerde aanwezigheid vertonen en er binnen de gemeenten minder aan het ziekteverschijnlel kanker wordt geleden. Op het verzoek van mijn knecht ben ik positief van stemming geraakt.

Fotootje van een oude KP. Foto door mij genome...

Fotootje van een oude KP. Foto door mij genomen, maar de inhoud van de krant is natuurlijk auteursrechtelijk beschermd (maar dankzij mijn geniale fotokunsten onleesbaar). (Photo credit: Wikipedia)

Leave a Reply

