wij dachten wij gaan maar eens kijken hoe het met Clemens is, Klimes dus…

Pink Tulips Papa_Clemens_I

 

Ik dacht, zo sprak de Here tot mijn Heer, het gaat toch niet geheel zoals ik mij had voorgesteld en dat de tomeloze verbeeldingskracht van deze schrijver hem ook wel eens mee kan voeren tot in het ongewisse is een algemeen bekend verschijnsel behalve voor deze Clemens zelf. Het zou natuurlijk prachtig zijn wanneer daarvoor een blijvende oplossing werd gevonden, zoals een plek in een hotel of een voorziening, maar wij hebben in de nederlandse samenleving de dingen inmiddels zo kunnen  regelen dat de zelfstandigheid van diegenen die een wat zwaarder leven hebben dan de anderen aanzienlijk is toegenomen en voor een Klimes zal er noch in een hotel noch in een ziekenhuis een plek te vinden zijn, zodat ik mij mijn vaderlijke plichten maar weer aangetrokken heb tot zijnen hulpe en dat Nederland van ons tot steun. Waar zoveel taboes doorbroken werden kon het ook niet anders dan dat er enige verschuivingen zouden plaatsvinden en ik heb als gewoonte ook  in Nederland wel eens mensen tot een teken te doen worden van wat er aan gegeven problematiek bestaat in de samenleving,  en ook  wat daar dan in aan oplossingen gevonden kan worden toont zo’n men dan aan, voorheen had ik deze Klimes daar goed bekend mee gemaakt, maar al eens eerder vroeg hij zich verbaasd af hoe het dan mogelijk zou kunnen zijn dat hij zich zowel bewust was van de handeling als van de handelende persoon, als dat tenminste een voldoende omschrijving  mag heten, het verschijnsel komt meer voor, en het werd van  oudtijds feitelijk beschouwd als een stukje van de heiligheid waarin zijn vader ook  opereert.  Wij samen wederom vereend in een gebruikelijk patroon van denken geleidt een profetische getuigenis te heten en het is een wijze van denken en handelen welke de gehele Nederlandse samenleving betreft,  ik werd er slechts door gehinderd dat het denken van de door mij bedoelde zelfstandig opererende handelende persoon zich ook wel naar het buitenland kon wenden en dan meende dat ook daar mijn zienswijze veel betekenis zou hebben. Dat laatste is wel zo, maar dan toch niet in een voor Klimes te begrijpen zin, slechts dat hij vanaf het jaar 1983 met de titel  Hoogheid, your Highness  is bejegend, als een titel is benaderd vanuit het denken van de Britse staatsinstellingen zoals tot uitdrukking komende in het persoonlijke moment van de kroon van Engeland, was hem wel bekend. Dat een mens zo zwaar beladen aan motieven wel eens de draad in het verhaal kwijt  raakt, ja, dat dient dan deze zelfde Klimes zowel zichzelf als de onvolkomenheid van onze schepping te vergeven.

Het zij het publiek nu bekend, aan de lezer dus, dat het de Goede God op het ogenblik door deze bengel wordt geadviseerd voor even het momentaan gegeven van een uitleg te willen verschaffen los te laten aangezien hij zich zeer verplicht voelt, zowel ten aanzien van het eigen land als van de Britse kroon, Klimes acht het verstandiger de betrekkingen een moment van overleg en een herkenning van een gezamelijke bedoeling waar te nemen in deze dingen te doen meemaken en wellicht ervaren. Het zij in de samenleving bekend dat ook de Vader wel eens een raad behoeft om zijn redelijke verbinding met wat het aardse bestel hem opgeeft te behouden, en dat wij in deze vrijwel onvoorwaardelijk het advies van de zoon volgen, niet opvolgen.

Nederlands: Zelfs al weet je niks van Panama, ...

Nederlands: Zelfs al weet je niks van Panama, van het Panama kanaal heb je beslist wel eens gehoord. Het blijft een indrukwekkend project maar Panama biedt een hoop meer. Ik heb deze foto ergens in 2004 gemaakt vanuit het bezoekerscentrum bij de Miraflores sluizen. De SEA TIGER (Photo credit: Wikipedia)

Leave a Reply

